במשך שנים נתפס הקופירייטר-הרעיונאי כקוסם של מילים, מי שבידו לשלוף בהרף שנייה הברקה לשונית או סיסמא שנונה.
בשנים האחרונות מגלה הקופירייטר שכישרונו המילולי, הבלתי מוטל בספק, תומך רק חלק ממכלול עבודתו והוא נדרש לאיכויות מקצועיות שאינן נלמדות בשום קורס. במילים אחרות, העלייה לרשת של מיליוני אתרים עם מיליוני בעלי אתרים מעמידה כיום בפני הקופירייטר אתגרים חדשים שהמכנה המשותף שלהם הוא מערכת היחסים עם הלקוח.
אמנם אנחנו נבחנים בסופו של דבר באיכות התכנים שלנו, אבל עוד הרבה לפני כן, אנחנו נדרשים לתהליך ליווי ותמיכה בלקוח מזמין התכנים. כדאי לדעת שהציפיות של לקוח בודד או חברה מסחרית בהיבט זה - חד המה. לכאורה אמור הקופירייטר לספק ללקוחותיו תכנים המבוססים על יכולות של כתיבה שיווקית, קופירייטינג, כתיבת תכנים לאינטרנט או תוכן לאתרים וכיו"ב. למעשה הוא מגלה,לא פעם, שיצא לדרך עם פציינט המבקש מזור ותרופה. בעל אתר משול לעיתים לאב צעיר העומד להכניס את בנו הרך בבריתו של אברהם אבינו והוא מלא תהיות וחרדות. הקופירייטר מגלה שבין שיחה לראיון, בין טיוטה לסקיצה ובין חשיבה לביצוע הוא משמש לא רק אוזן קשבת ללבטים מקצועיים, אלא גם כתף ידידותית להתלבטויות גדולות יותר הנוגעות לא אחת במישורים אישיים ורגשיים.
לפני זמן מה קבל באוזני קולגה בדיוק על המצב הזה. "המון זמן מתבזבז לי", הוא אמר.
מצחיק. במהלך עבודתי גיליתי שדווקא הקשר האישי הנוצר עם לקוחותיי מאפשר היכרות מעמיקה יותר וזיהוי מהיר ומדויק יותר של הצרכים והמטרות. הזמן ה"מתבזבז" הוא בעיני המתנה הגדולה שיכול הקופירייטר לקבל, אם רק יאפשר את המרחב הזה ללקוח. כדאי לחשוב שאנחנו המתמחים בכתיבה שיווקית נכנסים לאתר הלקוח, כאילו נכנסנו לביתו-מבצרו. יש אלמנט של חשיפה אישית בכל מפגש כזה, גם אם למעשה מדובר על עניין טכני כמו כתיבת תוכן לאתרים.
לכך בדיוק נחוץ מרחב הזמן. כך נרקמת בעצם מערכת יחסים אישית ועמה הבנה ואמון מקצועי.
בסופו של דבר, כל אלה הם הבסיס להצלחה של כתיבה שיווקית.